Tijd voor een update ...

26 juni 2019 - Harkema, Nederland

Vandaag hebben we wat knopen doorgehakt. Na dagenlang gesneupt te hebben op diverse sites voor het boeken van vluchten ben ik er na het lezen van veel reviews achter gekomen dat "goedkope" vluchten, bijna altijd uitgekleedde vluchten zijn. Dat wil zeggen boeken bij een duistere tussenpersoon, die je niet kunt bellen of mailen als er zaken niet goed gaan. Ook bijna altijd komen er veel te dure kosten overheen voor het bijboeken van bagage en soms is dit helemaal niet mogelijk en moet je op de luchthavens maar afwachten wat er ter plaatse nog kan. En dan nog veel te lange of juist hele korte overstapmogelijkheden in Europa, Canada of in de USA.

Kortom heel veel gedoe waar we geen zin in hebben. Dus dan maar boeken bij TUI Fly, geen overstap, maar rechtstreeks en met bijboeking van bagage. Kost misschien wel wat extra maar dat hebben we er wel voor over. Eén nadeeltje, of moet ik zeggen één voordeeltje TUI vliegt terug op een maandag en dat houdt weer in dat we 1 dag extra aan de vakantie kunnen toevoegen. Ons appartement in Orlando hebben we verlengd met een extra nacht.

En omdat ik toch al bezig was met het regelen van zaken heb ik gelijk ook maar de huurauto geregeld. Wij krijgen een standaard SUV mee op het vliegveld in Miami en deze gaan we 27 dagen later inleveren op het vliegveld in Orlando. Het huurcontract (Herz) is al uitgeprint.

Het schema voor onze 4 weken durende Florida vakantie is helemaal klaar. De komende tijd ga ik me maar es bezig houden met uitzoeken van overnachtingsadressen tijdens onze rondreis. De laatste 10 nachten brengen we weer door op ons "vaste" adres in Kissimmee. Blij dat de belangrijkste zaken nu weer geregeld zijn.